donderdag 25 april 2013

Verschillende nagellakfinishes #2

Hee!
Vandaag heb ik deel 2 van de verschillende nagellakfinishes. Vandaag ga ik weer 5 nagellakfinishes aan jullie uitleggen. Lees mee:

bron - bron - bron
Liquid Sand
Volgensmij kwam O.P.I het eerst met deze finish. Zoals je aan de naam al hoort is het eigenlijk een soort vloeibaar zand op je nagels. Het droogt vaak matt op, maar met een laag topcoat kan je het ook laten glanzen (zie de meest rechter foto). Persoonlijk vind ik hem specialer als hij matt is, want anders is het meer een shimmery nagellak.

bron - bron - bron
Matt
Een matte nagellak is tja, mat. Hij glanst niet of nauwelijks. Sommige nagellakken zijn uit zichzelf al mat, maar je kan je creamy nagellak ook mat maken door een matte topcoat te gebruiken. Hema en Essie hebben die allebei in het assortiment. Een leuke nail-art kan je maken door er weer met een glanzende topcoat overheen te gaan, bijvoorbeeld over de tip (rechter plaatje). 

bron - bron - bron
Magnetisch
In een magnetische nagellak zitten magnetische deeltjes. Door een speciale magneet boven de nog natte nagellak te houden komt er een patroon op. Je kan een magnetische nagellak ook 'gewoon' opdoen zonder een magneet. Dan heb je gewoon een shimmery nagellak. 

bron - bron - bron
Glow-in-the-dark
Dit vind ik echt zoo gaaf! Ik ben er helaas nog niet in geslaagd om zo'n lakje te vinden. Waarschijnlijk ga ik een groene of blauwe bestellen. :D Maargoed, op zich spreekt dit wel voor zich. Als je hem lakt lijkt hij gewoon, maar in het donker geeft hij licht. ;)

bron - bron - bron
Crackle
Dit vind ik stiekem nog steeds heel leuk, ook al is het ondertussen een beetje uit. Bij crackle nagellak is het de bedoeling dat je eerst je nagels lakt met een basiskleurtje, en daar overheen lak je een laagje crackle. Als je een dikke laag doet worden de 'stukken' groter, en als je hem wat dunner lakt worden ze kleiner. Een leuk idee voor een nail-art is om als basiskleur verschillende strepen en stippen te zetten, waardoor je een soort graffiti-effect creërt.

Weten jullie nog andere finishes?

1 opmerking:

  1. ik vind een matte finish nog steeds zoiets chiques hebben!

    BeantwoordenVerwijderen