zondag 26 mei 2013

2x sheaboter: The Body Shop Shea Body Butter & Le Petit Marseillais Apres-Shampooing Aux 2 Huiles De Karité Et D'Argan

Hee!
Vandaag heb ik een duo review voor jullie van 2 producten waar karitéboter in zit. Ik heb het vandaag over een bodybutter van The Body Shop en een cremespoeling van Le Petit Marseillais. Kijk mee:

Ik ben erachter gekomen dat ik karitéboter echt een hele fijne werking vind hebben. Zowel op mijn huid als in mijn haar. Het heeft echt een hele voedende werking. Ik begin met de bodybutter van The Body Shop.

Ingredienten:
Aqua (water), Butyrospermum parkii (sheaboter), Cyclomethicone, Theobroma cacao (cacaoboter), Glycerin (glycerine), Glyceryl Stearate, PEG-100 Stearate, Cetearyl Alcohol, Cera Alba (bijenwas), Orbignya oleifera (babassu-olie), Lanolin Alcohol (lanoline-alcohol), Phenoxyethanol, Parfum, Methylparaben, Propylparaben, Xanthan Gum, Benzyl Alcohol, Disodium EDTA, Linalool, Coumarin, Alpha-Isomethyl Ionone), Limonene (Fragrance Ingredient), Butylphenyl Methylpropional, Sodium Hydroxide, Citronellol, Citral, Geraniol, Eugenol, Caramel (kleurstof), CI 19140 (kleurstof).

Zoals je kan zien staat de sheaboter (de karitéboter) hoog in de lijst. Dit betekent dat er veel van in het product zit. Andere verzorgende bestanddelen zijn bijenwas, cacaoboter en babassu-olie. Helaas zitten er wel parabenen in. Ik heb trouwens nog de oude verpakking van 50ml gekocht. Op de nieuwe verpakking van de shea bodybutter staat nu heel groot een zo'n nootje. 

Ik vind de substantie van de TBS bodybutters altijd erg fijn. De bodybutter laat zich makkelijk uitsmeren en trekt snel in. Een pot van 200ml kost €16,-, en is zowel online als in de winkels van TBS te koop. De bodybutter is niet getest op dieren.

Ingredienten:
Water, Cetearyl Alcohol, Helianthus Annuus Hybrid Oil, Glycerin, Behentrimonium Chloride, Dimethicone, Argania Spinoza Kernel Oil (arganolie), Butyrospermum Parkii Oil (karité-olie), Lecithin, Polyquaternium-22, Hydroxyethylcellulose, Isopropyl Alcohol, Citric Acid, Ascorbyl Palmitate, Tocopherol, Sodium Benzoate, Parfum, Benzyl Salicylate, Geraniol, Hexyl Cinnamal, Limonene, Linalool, CI 15985, CI 19140

Ook hier staan de oliën vrij hoog bovenaan. Verder heb ik in de ingredienten niet veel bijzonders kunnen ontdekken. 

De creme-spoeling is geschikt voor pluizig, droog haar. In de vakantie was mijn haar vrij droog, en daarom had ik deze creme-spoeling gekocht. De substantie is een beetje gelig van kleur en een ietsje vettig, maar dat is natuurlijk niet raar met die oliën. Voor mijn haar werkt deze creme-spoeling heel goed. Mijn haar was gelijk een stuk zachter en glansde meer. Wel heb ik het gevoel dat mijn haar is sneller vet wordt, maar dan heb ik het ook maar over 1 dag. De Le Petit Marseillais Apres-Shampooing Aux 2 Huiles De Karité Et D'Argan kost ongeveer €4,- en is te koop bij de meeste franse supermarkten.

Hebben jullie wel eens een product met sheaboter uitgeprobeerd?

2 opmerkingen:

  1. Leuke review, ziet er goed uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de Shea Butter gehad! Ik vind hem echt heel fijn en een lekker geur hebben.

    BeantwoordenVerwijderen