zondag 11 november 2012

DIY: Recycled bracelet

Hee!
Vandaag heb ik een DIY voor jullie. Ik had hem ergens op een site gezien zonder uitleg. Daarom leek het me  leuk om hem zelf in elkaar te zetten. Het leek heel makkelijk om het armbandje na te maken, maar dat viel vies tegen. :P Ik was best een tijdje bezig tot ik door had hoe het werkte. Kijk mee:

Nodig:
- schaar
- 20 lipjes van blikjes
- 40cm lint (ong.  cm breed)

Stap 1:
Vouw het lint dubbel en rijg een lipje eraan.

Stap 2:
Maak een knoop zoals op bovenstaande foto's.

Stap 3:
Rijg nu de rest van de lipjes eraan. Let op dat je steeds met het lint onder-boven-onder-boven door een lipje heen zigzagt. Duw ze goed aan.

Stap 4:
Ga net zo lang door met rijgen tot hij om je pols heen past.

Stap 5:
Haal de twee lintjes door het allereerste lipje.

Stap 6: 
Maak een strik van de lintjes en je armbandje is klaar!


Ik vind hem uiteindelijk wel goed gelukt! Vinden jullie het armbandje leuk?


2 opmerkingen: