zondag 3 maart 2013

Uitgelegd: concealer


Hee!
Vandaag geef ik jullie wat meer uitleg over concealers. Er bestaan concealers in allerlei vormen. Maar welke concealer is nou waarvoor geschikt? Lees mee:

Waar gebruik je concealer voor?
Waarschijnlijk weten de meeste van jullie dit wel, maar voor de zekerheid leg ik het nog een keertje uit. Concealer gebruik je om onzuiverheden en rode plekjes te verbergen of om juist gedeeltes van je gezicht op te lichten. Dit kan door een huidskleurige of een groenige kleur te gebruiken. Een huidskleurige concealer gebruik je bijvoorbeeld om pukkeltjes mee te camoufleren of om gedeeltes van je gezicht op te lichten. Een groene concealer gebruik je voor roodheden. Groen is de contrasterende kleur van rood, daarom werkt dit zo goed.

Welke vormen concealer bestaan er en waarvoor zijn ze?
Er zijn 2 basisvormen concealers, namelijk creme en vloeibaar. Een cremeconcealer kan in een stick (als een soort lippenstift) en in een doosje zitten. Ze dekken beter dan een vloeibare concealer. Een vloeibare concealer is makkelijker te blenden en op te bouwen. De verpakking heeft of een sponsapplicator of een tuutje (wist niet hoe je het anders kon noemen xD). Het hangt er vanaf wat je zelf het fijnste vind!


Wat zijn goede (budget) concealers?
Ik vind zelf de Stay All Day 16h concealer van Essence heel fijn (hier komt deze week nog een artikel van online!). Dit is een vloeibare concealer. Als groene concealer gebruik ik de Coverstick van NYC. Van de laatste kon ik geen plaatje vinden, maar die ziet er net zo uit als de coverstick van NYC, alleen dan groen. ;) Ook hoor ik dat veel mensen het Allround Concealer Palette van Catrice erg fijn vinden. Hier zitten meerdere tinten in + roze en groen.

Wat zijn jullie favoriete concealers?

1 opmerking:

  1. Ik gebruik eigenlijk nooit een concealer. Een goede foundation werkt bij mij ook!

    BeantwoordenVerwijderen