zaterdag 1 december 2012

Mijn tips voor lange, sterke nagels

Hee!
Vandaag ga ik jullie mijn tips vertellen om sterke en lange nagels te krijgen. Het duurde bij mij heel lang voor ik deze truukjes doorkreeg, maar ze werken bij mij wel echt goed. Ze kosten ook niet superveel tijd ofzo dus dat is ook  handig! Lees mee:


- Zorg dat je altijd een basecoat ophebt, maar laat het onderste stukje van je nagels vrij. Daarmee bedoel ik het halve maantje (dat witte rondje). Dat is namelijk het enige deel van je nagels dat nog leeft. Doordat je dat stukje nagel vrijlaat, krijgt je nagel toch nog zuurstof om te kunnen ademen en te groeien. Ik vind zelf de Studio Nails Better Than Gel Nails Base Sealer van Essence heel fijn. Deze is echt heel sterk en zorgt ervoor dat mijn nagels niet zo snel afbreken. Hij blijft trouwens ook vrij lang en goed zitten! Hij kost €2,49 en is verkrijgbaar bij het Kruidvat en de Trekpleister.


- Gebruik geen nail hardeners. Dit verstoort de vochtbalans in je nagel, waardoor de bovenkant van je nagel wel hard wordt, maar niet sterker wordt. Je mag een nail hardener ook nooit langer dan 2 weken achter elkaar gebruiken, omdat je nagels dan kunnen uitdrogen. Dan ben je al helemaal de pineut!

- Eet veel bladgroenten zoals sla en spinazie. Hier zitten namelijk vitamines in die je nagels van binnenuit sterker maken. Recepttip: er zijn bijvoorbeeld bij de Albert Heijn en de C1000 kant en klare dressings (ook light) te koop. Enne, maaltijdsalades zijn ook niet verkeerd! ;)- En als laatste tip, gebruik je nagels niet als gereedschap. Met deze tip heb ik het meeste moeite. Ik heb nogal snel de neiging om dat te doen namelijk. ;P Maar ik werk eraan!


Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Hebben jullie nog tips voor sterke en lange nagels?

2 opmerkingen:

  1. Handige tips ! Ik heb vanavond nog spinazie op,, hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hele grote "halve maantjes" aan mijn nagels, bij mijn duim zelfs de helft ervan! Daarom doe ik daar ook altijd basecoat op, omdat anders mijn nagels verkleuren :s xx Katrien

    BeantwoordenVerwijderen